בני ובנות הנוער מתמודדים עם משימות התפתחותיות ואתגרים רגשיים וחברתיים. הם עסוקים בפיתוח זהות אישית וחקירה מתמדת שלהם ושל הסביבה. בתקופה זו, הם חווים סערות ומצבי רוח משתנים, נפשם היא לעיתים כמו רכבת הרים, שמלווה בתחושת חוסר אונים, תחושת ערך עצמי נמוכה, חרדות, כעס, תסכול ועוד. בתקופת ההתבגרות חווים הנערים והנערות התמודדויות והתנסויות לא פשוטות, שמקשות עליהם, ואף על הוריהם, את התקשורת עימם.

כל נער ונערה זקוקים למישהו שיראה אותם, יאמין בהם, יראה את הכוחות, החוזקות והיופי הגלוי והנסתר שבהם.

מתבגרים זקוקים למישהו שיקשיב להם ללא שיפוט או ביקורת, שיאפשר להם להפגין רגשות, מבלי לנתח את מה שהם חושבים. נער/ה שמעריכים את עצמם ומאמינים בכוחותיהם, יצלחו ביתר נינוחות את השלב ההתפתחותי של גיל ההתבגרות. המטפלים במרכז קרוב בעלי הכשרה מקצועית לעבודה עם בני נוער ועם ניסיון רב ומעמיק בעבודה עם גיל ההתבגרות בתחומים השונים: חרדה, דיכאון, משברי חיים, וויסות רגשי והתנהגותי, ליווי רגשי- תמיכתי, הכנה לצה"ל ועוד. המטפל מהווה שותף פעיל במסע עם הנער/ה והקשר הקרוב מאפשר צמיחה. המטפל תומך, מכיל, מעודד, מלמד, משתף ומלווה את הנער/ה באופן תמיכתי והוליסטי, צעד צעד, לעבר צמיחה אישית, הערכה עצמית גדלה ותחושת ביטחון. 

אנו רואים בתהליך העבודה עם בני ובנות הנוער תהליך של יצירה. יצירת אמונות חיוביות מיטיבות ויצירת דרכים להגשמתן. התהליך מלווה בשלבים, מזיהוי האתגרים והמטרות האישיות, דרך אמונות מעכבות ודפוסים מגבילים, בניית תוכנית אופרטיבית לדרכי התנהלות חדשות ופעולות מדורגות לפעולה ועד ליציאה לדרך חדשה.

הדרכים לעבודה מגוונות וכוללות, בין היתר, אמנות, תנועה / ספורט, מוזיקה, מיינדפולנס, פסיכודרמה וגישות בפסיכותרפיה. לכל נער/ה מותאם תהליך אישי, מתוך היכרות עמו והתאמה לצרכים ותוך דיאלוג ובחירה שלו.